Hamileyken Araba Kullanırken Bunlara Dikkat Edin

Hamileyken Araba Kullanırken Bunlara Dikkat Edin

Büyük şehirlerde ve ulaşımın güç olduğu bölgelerde özellikle de çalışan anne adayları için araç kullanmak keyfiyetten çok bir zorunluluk oluyor. Doktorların çoğu hamilelik esnasında araç kullanmanın bir sakıncası olmadığını söylüyor. Yine de kendinin ve bebeğinin sağlığını ön planda tutan araç kullanıcıları için bazı detaylara dikkat etmek oluşabilecek riskleri önlemeye yardımcı oluyor. Peki hamileyken araba kullanmak zorunda iseniz araba kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?

Öncelikle araba koltuğunuzun rahat olması gerekiyor. Sırtınızın ve karnınızın en rahat pozisyonuna göre koltuğunuzu ayarlamalısınız. Eğer koltuk ayarına göre karnınız rahat sırtınız boşlukta kalıyorsa ufak bir yastıkla destekleyebilir, hem aracınızı rahat kullanabilir hem de hareket ederken kolaylık sağlayabilirsiniz. Araç kullanırken uzun bir süre sabit kalmak ayaklarda şişkinlik ve ödeme neden olabiliyor. Bu yüzden koltuğunuzla direksiyon mesafesini genişleterek ışıklarda ve duraksama esnasında ayaklarınızı oynatacak yer kazanabilirsiniz. Yine özel eşyalarınızı ya da araba kullanırken gerekebilecek eşyaları kolunuzun uzanabileceği mesafede tutmalısınız.

Bir diğer önemli konu ise mutlaka her araç kullanan bireyin kullanması gereken emniyet kemerini, kısa mesafelerde olsa bile kullanmalısınız. Emniyet kemeri ani bir fren durumunda ya da oluşabilecek kazalarda sarsılma olmasını büyük ölçüde engelliyor. Hamileliğin ilk dönemlerinde emniyet kemeri rahatsız etmezken ilerleyen dönemlerde hem hareketi zorlaştırdığı hem de bebeği sıktığı gerekçesiyle anne adayları emniyet kemerini takmak istemeyebiliyor. Kemerin alt kısmını göbeğinizin altından, üst kısmı üzerinde kalacak şekilde takarak göbeğinizin rahat etmesini sağlayabilirsiniz. Emniyet kemeri takmak hem sizin hem de bebeğiniz için hayati bir önem taşıyor.

Hamile kadınların araba kullanırken en tedirgin oldukları bir diğer durum ise hava yastığı, hava yastığının açılması gereken bir durumda kaldığınızda hava yastığının karnınıza denk gelmesi gerekiyor. Bu yüzden direksiyon karın bölgenizden yukarıda olmalıdır. Koltuğunuzun boyunu direksiyon karnınızın üzerine gelecek şekilde ayarladığınızda hava yastığı açıldığında göğüs kafesine denk gelerek sizi olası risklerden koruyor ama yine de tedirgin olursanız direksiyona mesafenizi yirmi beş santim olacak şekilde ayarlayabilir, riski minimuma düzeye indirebilirsiniz.

Uzun süre aynı pozisyonda kalmak kan dolaşımını yavaşlatıyor. Eğer uzun seyahat zorunluluğunuz var ise iki saatte bir mutlaka mola vererek kısa yürüyüşler yapmanız gerekiyor. Bu yürüyüşler esnasında bacaklarınızla esneme hareketleri yapmanız bacaklarınızın tutulmasını ve kasılmayı engelleyebilir. Ayrıca uzun yolculuklarda doktorlar anne adayları için bol sıvı tüketimi öneriyor. Eğer hamileliğinizin son haftalarında iseniz ve tek başınıza yolculuk yapacaksanız mutlaka sağlık kontrollerinizi yaptırıp doktorunuzdan bu konuda onay almanız gerekiyor.

Hamileyken araba kullanmak, özel bir sağlık sorunu olmadıkça sakıncalı bulunmuyor. Ancak düşük riski bulunan gebeliklerde, ilk üç ay ve son bir ay daha dikkatli olunması gerekiyor. Eğer doktorunuz önermiyorsa ve imkanınız varsa risk almamak için kısa süreliğine çalışma hayatınıza ara verebilirsiniz. Çalışma hayatı aktif bir anne adayı iseniz bu zaman zarfı içinde toplu taşıma, taksi ya da servis gibi özel araçları kullanabilirsiniz ve zorunlu olmadıkça uzun yolculuklardan kaçınmalısınız.

Tüm önlemleri almanıza ve dikkatli davranmanıza karşın yine de bir kaza ile karşı karşıya kalırsanız öncelikle soğukkanlılığınızı korumalısınız. Derin bir nefes alıp tüm araçların durduğuna emin olduktan ve inmenize engel bir yaralanmanın olup olmadığı kontrol ettikten sonra araçtan yavaşça inebilirsiniz. Eğer hafif bir yaranız varsa güvenli bir yere geçerek fazla hareket etmeden ambulansın gelmesini beklemelisiniz. Hiç yara almamışsanız bile yaşadığınız travmaya bağlı durumlar olabileceği için sonrasında mutlaka doktorunuza giderek sağlık kontrolünüzü yaptırmalısınız.